Saturday, July 21, 2012

ေခါက္ရိုးက်ဳိးက်ဳိး ေခါက္ခ်ဳိးညီညီ


(တစ္)
‘အိုရီဂါမီ’ ဆိုသည္မွာ ဂ်ပန္ရိုးရာစကၠဴအရုပ္ေခါက္ကစားနည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို  ကၽြန္ေတာ္အတန္းႀကီးလာေသာ အခါမွစ၍သိခဲ့ရေသာ္လည္း အိုရီဂါမီစကၠဴရုပ္ကေလးမ်ားကိုမူ ကၽြန္ေတာ္သူငယ္တန္းကတည္းက စေခါက္တတ္ခဲ့ပါသည္။
(ႏွစ္)
            ကၽြန္ေတာ္သူငယ္တန္းတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတန္းပိုင္ဆရာမကိုယ္တိုင္ ေခါက္ေပးခဲ့ေသာ အိုရီဂါမီစကၠဴရုပ္ ကေလးႏွစ္ခု ရခဲ့ဖူး၏။ ထုိစကၠဴရုပ္ကေလးမ်ားကို ဆရာမက ‘ဆု’ အျဖစ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
            ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆရာမသည္ လုပ္အားေပး ေစတနာ့၀န္ထမ္းဆရာမတစ္ေယာက္ ျဖစ္၏။ ဆရာမသည္ အသား ျဖဴျဖဴ၊ ကိုယ္ဟန္ႏြဲ႔ႏြဲ႔၊ မ်က္ႏွာသြယ္သြယ္ႏွင့္ အလြန္က်က္သေရရွိပါသည္။ ဆရာမ၏ႏွဳတ္ခမ္းမ်ားကလည္း အစဥ္အၿမဲၿပံဳးလ်က္ရွိသည္။ မ်က္မွန္၀ိုင္း၀ိုင္းေနာက္မွ မ်က္လံုးကေလးမ်ားကလည္း ၾကင္နာမွဳအျပည့္ျဖင့္ ၾကည့္တတ္၏။ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို စာသင္သည့္အခါ ႀကိမ္လံုးကိုင္ေလ့မရွိဘဲ သီခ်င္းမ်ားဆိုျပျခင္း၊ ပံုျပင္မ်ားေျပာျပျခင္းျဖင့္သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မပ်င္းရေအာင္ သင္ေပးေလ့ ရွိသည္။
            ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္မ်ားကို အမွတ္ျခစ္ေပးေသာအခါ ေဆာ့ပင္နီနီျဖင့္ အမွန္ျခစ္ ႀကီးႀကီးျခစ္ေပးတတ္၏။ လက္ေရးလွလွႏွင့္ ေသေသသပ္သပ္ေရးထားလွ်င္ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ တစ္မ်က္ႏွာအျပည့္ အမွန္ျခစ္ႀကီးႀကီးရွည္ရွည္တစ္ခု ျခစ္ေပးသည္။ လက္ေရးမလွမပႏွင့္ ျခစ္ရာဖ်က္ရာမ်ားေနလွ်င္ေတာ့ အမွန္ျခစ္ ခပ္ေသးေသး ခပ္တိုတိုသာရ၏။ ထိုစဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆရာမထံမွ အမွတ္ျခစ္ၿပီးသားေလ့က်င့္ခန္း စာအုပ္မ်ားျပန္ရလွ်င္ ဆရာမျခစ္ေပးထားေသာ အမွန္ျခစ္မ်ားကို ေပတံႏွင့္တိုင္းကာ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အမွန္ျခစ္အရွည္ၿပိဳင္ၾကသည္။
            တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ဆရာမက အလြန္သေဘာက်လွ်င္ အဂၤလိပ္စာ ပန္းလက္ေရးျဖင့္ ‘Good’ ဟု ေရးေပးတတ္ ေသးသည္။ ထိုအခါမ်ဳိးမ်ား၌ ထို ‘Good’ ကိုရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေပ်ာ္မဆံုးေမာ္မဆံုးႏွင့္ ငါးဖယ္လံုး ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာမ ေရးေပးေသာ ထို ‘Good’ မ်ဳိးကို သံုးႀကိမ္တိတိ ရွားရွားပါးပါး ရခဲ့ဖူးပါသည္။
(သံုး)
            တစ္ေန႔ေသာအခါ ဆရာမသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဖတ္စာအုပ္ထဲမွ ေလ့က်င့္ခန္းတစ္ခုကိုကူးခိုင္းသည္။ “ပထမဆံုးကူးၿပီးတဲ့ ေက်ာင္းသားသံုးေယာက္ကို တစ္ခါမွမေပးဖူးေသးတဲ့ ဆု တစ္ခုစီေပးမယ္” ဟုလည္းေျပာ၏။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကလည္း ထို ‘တစ္ခါမွ မေပးဖူးေသးေသာဆု’ ကို စိတ္၀င္စားၾကသျဖင့္ ေလ့က်င့္ခန္းကို ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ ေခါင္းမေဖာ္တမ္း အလုအယက္ ကူးေရးၾကေလေတာ့သည္။
            ထိုကဲ့သို႔ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေလ့က်င့္ခန္းကို အားသြန္ခြန္စိုက္ကူးေရးေနစဥ္ ဆရာမကလည္း ဗလာစာအုပ္ တစ္အုပ္၏ အလယ္ေခါင္မွ စာရြက္တစ္ျပဴးကိုျဖဳတ္ၿပီး ေအးေဆးစြာထိုင္၍ေခါက္ေနသည္။ ဆရာမေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ပါ အလုပ္ကိုယ္စီႏွင့္ အာရံု၀င္စားေနၾကသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏စာသင္ခန္းေလး တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္မွာ ခဲတံ က်ဳိးသည့္အသံကိုပင္ ၾကားႏိုင္၏။
            အရင္တုန္းက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္လွ်င္ေနာက္က်မွသာ ၿပီးေလ့ရွိေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ‘ဆု’ လိုခ်င္ေသာေဇာျဖင့္ အားသြန္ခြန္စိုက္ေရးလိုက္ရာ ထိုေန႔က အရင္ဦးဆံုးၿပီးသြားခဲ့ပါသည္။ ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္းပင္ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကို ဖြင့္လ်က္ သားကိုင္၍ ခုံတန္းထဲမွသုတ္ခနဲေျပးထြက္ကာ ဆရာမထံသြားျပ၏။ ဆရာမကလည္း အူယားဖားယားေျပးလာေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ကာ ၿပံဳးလ်က္ “အမယ္ တယ္ေတာ္ပါလား” ဟုခ်ီးက်ဴးၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆံပင္မ်ားကို ပြတ္ဖြလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာမက ကၽြန္ေတာ့္ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကိုစစ္ၿပီး ထံုးစံအတိုင္း အမွန္ျခစ္ႀကီးႀကီးျခစ္ေပး၏။ အမွတ္ျခစ္ ေပးၿပီးေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္ခဲ့ေသာ ‘ဆု’ ကိုေပးပါသည္။
            ထိုဆုကေတာ့ ‘စကၠဴလူရုပ္ကေလး’ တစ္ရုပ္။
ဆရာမကိုယ္တိုင္ ေသသပ္လွပစြာေခါက္ထားေသာ အိုရီဂါမီစကၠဴလူရုပ္ကေလး ျဖစ္သည္။ ဆံပင္၊ မ်က္လံုး၊ ႏွာေခါင္းႏွင့္ ပါးစပ္ပံုမ်ားကို ဆရာမကိုယ္တိုင္ေဘာပင္ျဖင့္ လွပစြာဆြဲေပးထားေသာ စကၠဴလူရုပ္ကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ၿပံဳးျပေန၏။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ထိုအရုပ္ကေလးကိုျမင္ေတာ့ သြားက်ဳိးကေလးမ်ားေပၚေအာင္ ျပန္ၿပံဳးျပလိုက္မိသည္။
            စာသင္ခံုတန္းထဲသို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ေဘးနားမွသူငယ္ခ်င္းမ်ားက ကၽြန္ေတာ္ဆုရလာေသာ စကၠဴလူရုပ္ ကေလးကိုသေဘာက်ၾကသျဖင့္ အလုအယက္ ၀ိုင္းၿပီးေတာင္းၾကည့္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ကိုေပးကိုင္လိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္အရုပ္ကေလး ပ်က္စီးသြားမည္စိုးသျဖင့္ ထိုစကၠဴရုပ္ကေလးကို မည္သူ႔ကိုမွမေပးကိုင္ဘဲ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ ၾကားတြင္ညွပ္၍ လြယ္အိတ္ထဲသို႔ တရိုတေသ ထည့္ထားလိုက္ေတာ့သည္။
ဆရာမကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကိုၾကည့္ၿပီး မ်က္လံုးကေလးမ်ားပိတ္သြားေအာင္ ရယ္ၿပံဳးလ်က္။
(ေလး)
            အိမ္သို႔ျပန္ေရာက္ေသာ္ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ၾကားတြင္ညွပ္ထားေသာ စကၠဴရုပ္ကေလးကိုထုတ္ကာ ျဖည္းျဖည္း ခ်င္း ေျဖၾကည့္သည္။ အားလံုးေျဖၾကည့္လိုက္လွ်င္ ျပန္မေခါက္တတ္မည္စိုးသျဖင့္ တစ္ဆင့္ခ်င္းစီေျဖကာ ေခါက္ရာကေလး မ်ားအတိုင္း ပံုဆြဲ၍မွတ္ထားရ၏။ အားလံုးေျဖၿပီးသြားေသာအခါ ေခါက္ရာကေလးမ်ားအတိုင္းပင္ တစ္ဆင့္ခ်င္း ျပန္ေခါက္ ၾကည့္သည္။ ထိုေနာက္ စာရြက္အသစ္တစ္ျပဴးျဖဳတ္ကာ အရုပ္အသစ္တစ္ခုကို အစအဆံုးျပန္ေခါက္ၾကည့္သည္။
            စကၠဴလူရုပ္ကေလးေခါက္ရန္အတြက္ စတုရန္းပံု ေလးေထာင့္က်က် စာရြက္ႏွစ္ရြက္လိုသည္။ ဗလာစာရြက္ကို ေထာင့္ျဖတ္ေခါက္ခ်လိုက္ၿပီး ေအာက္မွပိုေနေသာအစကို ျဖတ္ထုတ္လိုက္လွ်င္ရ၏။ ကိုယ္ပိုင္းႏွင့္ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္း အတြက္ စာရြက္တစ္ရြက္၊ ခါးႏွင့္ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းအတြက္ စာရြက္တစ္ရြက္လိုသည္။ ေခါင္းပိုင္းအတြက္ကိုမူ ေစာေစာက ျဖတ္ထုတ္ထားေသာ စကၠဴအပိုစကေလးကို ယူၿပီးျပန္ေခါက္ရသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေခါင္း၊ ကိုယ္၊ ခါး အပိုင္းသံုးပိုင္း ကိုဆက္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သပ္ရပ္လွပေသာ အိုရီဂါမီစကၠဴလူရုပ္ကေလး ျဖစ္လာသည္။
            ကၽြန္ေတာ္ေခါက္ထားေသာ အရုပ္ကေလးသည္ ဆရာမေခါက္ထားေသာ အရုပ္ကေလးႏွင့္မတူပါ။ ဆရာမ၏ အရုပ္ကေလးက ေခါက္ရိုးမ်ားေသသပ္ၿပီး ေခါက္ခ်ဳိးညီညီႏွင့္ ခ်စ္စရာေကာင္းသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခါက္ထားေသာ အရုပ္ ကေလးကေတာ့ ေခါက္ရိုးေတြကလည္းမေသမသပ္၊ ေခါက္ခ်ဳိးကလည္းမညီမညာ။ ထို႔ေၾကာင့္ အရုပ္ကေလး၏ ေျခေတြ လက္ေတြကေကြးေကာက္ေနသည္မွာ ကေနသည္ႏွင့္ပင္တူေသးသည္။ ထို႔အျပင္ ခဲတံတုံးတံုးျဖင့္ မဆြဲတတ္ဆြဲတတ္ႏွင့္ ဆြဲထားေသာ လူမ်က္ႏွာပံုကလည္း ငိုမဲ့မဲ့ႏွင့္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ စကၠဴလူရုပ္ကေလးကို ေခါက္တတ္သြားသျဖင့္ ျမဴးေနသည္။ ထိုေန႔က တစ္ေနကုန္ပင္ စကၠဴလူရုပ္ကေလးမ်ား ထိုင္ေခါက္ေနေတာ့၏။
            ေနာက္တစ္ေန႔ ေက်ာင္းျပန္တက္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ပထမဆံုးေခါက္ထားေသာ စကၠဴရုပ္ကေလးကိုယူ၍ ဆရာမကိုသြားေပးသည္။ ဆရာမက အခ်ဳိးအစားမက်ေသာ ကၽြန္ေတာ္၏အရုပ္ကေလးကိုၾကည့္ၿပီး သေဘာက်စြာ ၿပံဳးရယ္ ေနခဲ့သည္။
“ဒီအရုပ္ကေလးကို သားကိုယ္တိုင္ေခါက္ထားတာလား” ဟု ဆရာမကေမးသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ရင္ကိုေကာ့ကာ အသံက်ယ္က်ယ္ႏွင့္ “ဟုတ္” ဟု တစ္လံုးတည္းေျဖလိုက္သည္။
ဆရာမက “သိပ္ေတာ္တာပဲကြယ္” ဟု ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းကိုပြတ္ရင္း ခ်ီးက်ဴးသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ့္စကၠဴရုပ္ ကေလးကို စာအုပ္ၾကားထဲညွပ္ကာ ယူသြားပါသည္။
ထို႔ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ႏွာသည္ ဆရာမဆြဲေပးထားေသာ လူရုပ္ကေလးကဲ့သို႔ ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳး။
            ေနာက္တစ္ခါတြင္လည္း ဆရာမကိုယ္တိုင္ေခါက္ေပးၿပီး ဆုခ်ေသာ ‘စကၠဴႀကိဳးၾကာရုပ္ကေလး’ ကို ကၽြန္ေတာ္ရခဲ့ ျပန္ပါသည္။ ႏွဳတ္သီးခၽြန္ခၽြန္၊ အေတာင္ကားကား၊ အၿမီးရွည္ရွည္ႏွင့္ ႀကိဳးၾကာရုပ္ကေလးသည္ ယခုပင္ထ၍ ပ်ံသန္းေတာ့ မည့္အလား ႂကြရြလွပလ်က္ရွိသည္။ ထိုႀကိဳးၾကာရုပ္ကေလးကိုလည္း ျပန္ေျဖကာလိုက္ေခါက္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေခါက္တတ္သြားခဲ့ျပန္ပါသည္။
 (ငါး)
            ကၽြန္ေတာ္ဘြဲ႔ရၿပီး လုပ္ငန္းခြင္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဆရာမေခါက္ေပးခဲ့ေသာ စကၠဴလူရုပ္ကေလးႏွင့္ စကၠဴ ႀကိဳးၾကာရုပ္ကေလးကို မၾကာခဏအမွတ္ရမိသည္။ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရသည္။ ျပႆနာအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ႀကံဳေတြ႔ေျဖရွင္းရသည္။ စိတ္ေသာကမ်ားႏွင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာမေခါက္ေပးခဲ့ေသာ စကၠဴလူရုပ္ကေလးအတိုင္း ၿပံဳးၿပီးေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါသည္။
            ဘ၀အေမာမ်ားႏွင့္ ႀကံဳဆံုရသျဖင့္ စိတ္ပင္ပန္းေနေသာအခါမ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စကၠဴလူရုပ္ကေလးမ်ား ကိုေခါက္ၿပီး ၿပံဳးေနေသာမ်က္ႏွာပံုမ်ားကိုေရးဆြဲေပးကာ အေမာေျဖေလ့ရွိပါသည္။ ၿပံဳးရယ္ေနေသာ စကၠဴလူရုပ္ကေလး ကိုၾကည့္ၿပီး ငယ္စဥ္ကသြားက်ဳိးကေလးႏွင့္ ရိုးရိုးကေလးၿပံဳးခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရသြားသျဖင့္ လြမ္းေနမိသည္။ ယခုေတာ့  ကၽြန္ေတာ္သည္ စကၠဴရုပ္ကေလးကို ေခါက္ခ်ဳိးညီညီႏွင့္ ေသသပ္လွပစြာေခါက္တတ္ေနေလၿပီ။ မ်က္ႏွာပံုကေလးမ်ားကို လည္း ၿပံဳးေနသည့္ပံု၊ မဲ့ေနသည့္ပံု၊ အံ့အားသင့္ေနသည့္ပံု၊ ငိုေနသည့္ပံု စသျဖင့္ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး ဆြဲတတ္ေနၿပီ။
            တစ္ခါတစ္ရံ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခုျဖင့္ ခရီးသြားရေသာအခါမ်ားတြင္မူ ကၽြန္ေတာ္သည္ဆရာမ၏ စကၠဴ ႀကိဳးၾကာရုပ္ကေလးကို ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ဘဝဇာတ္ခံုေပၚတြင္ စကၠဴႀကိဳးၾကာကေလးကဲ့သို႔ပင္ တစ္ေနရာမွတစ္ေနရာသို႔ အေတာင္ျဖန္႔ကာ အစြမ္းကုန္ပ်ံသန္းရင္းခရီးႏွင္ၾကရသည္။ ပ်ံသန္းရင္းႏွင့္ အေတာင္ေညာင္း လာေသာအခါမ်ားတြင္ ေအးျမေသာအရိပ္တစ္ခုေအာက္သို႔ခို၀င္ၿပီး ခရီးတစ္ေထာက္နားကာ အေမာေျဖၾကရျပန္ပါသည္။ အနားယူၿပီးအားအင္ျပည့္ၿဖိဳး လန္းဆန္းလာျပန္ေသာအခါ တစ္ဖန္ပ်ံသန္းကာ ခရီးႏွင္ၾကရျပန္သည္။ ႀကိဳးၾကာငွက္ကေလး ကဲ့သို႔ပင္ ဘ၀ေလစီးေၾကာင္းထဲတြင္ နားလိုက္ ပ်ံလိုက္ ။ ပ်ံလိုက္ နားလိုက္ႏွင့္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ခရီးတစ္ခုသြားၿပီးတိုင္း ႀကိဳးၾကာငွက္ရုပ္ကေလးတစ္ခုေခါက္ကာ ပုလင္းအလြတ္တစ္လံုးထဲတြင္ ထည့္ထားေလ့ရွိပါသည္။ ယခုအခါ ကၽြန္ေတာ္၏ပုလင္းထဲတြင္ ေရာင္စံုႀကိဳးၾကာငွက္ကေလးမ်ားသည္ အေတာင္တဖ်တ္ ဖ်တ္ခတ္ကာ မိုင္ေထာင္ခ်ီေအာင္ ပ်ံသန္းလ်က္ရွိသည္။
(ေျခာက္)
            ငယ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔အတန္းပိုင္ဆရာမသည္ အိုရီဂါမီ စကၠဴလူရုပ္ကေလးႏွင့္ စကၠဴႀကိဳးၾကာရုပ္ ကေလးကို မည္သည့္အဓိပၸါယ္ႏွင့္ေခါက္ေပးခဲ့မွန္း မသိခဲ့ပါ။
ဆရာမ၏ စကၠဴရုပ္ကေလးမ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္ တစ္လွည့္စီပါ၀င္ပတ္သက္ေနခဲ့သည္။
ဆရာမေခါက္ေပးခဲ့ေသာ ထိုစကၠဴအရုပ္ကေလးႏွစ္ရုပ္ကို စာအုပ္ၾကားတြင္ညွပ္၍ ယေန႔ထက္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမတ္ႏိုးစြာသိမ္းထားဆဲ ။

လင္းဇင္ေယာ္
ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၁၁ - အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ မွတ္မွတ္ရရ

No comments:

Post a Comment