“ေျမးေလး…ဒီတစ္ခါ စာရွည္ရွည္ေရးလို႔ ေက်းဇူးတင္တယ္။ အေဖႀကီးဖတ္ရတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စာကေတာ့ မျပည့္စံုေသးဘူး။ သင္ၾကားရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြအေၾကာင္း၊ ဆရာေတြအေၾကာင္းေရးမယ္ဆိုရင္ အမ်ားႀကီးပါ။ အေဖႀကီး တို႔ အဂၤလိပ္စာသင္တဲ့ ဆရာဦးခင္ေမာင္လတ္(စာေရးဆရာမ ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ေယာက္်ား) သင္တာ မွတ္လဲမွတ္မိတယ္။ နားလည္တယ္။ ရယ္ရတယ္။ အေဖႀကီး ေျမးေလးကို တစ္ခါေျပာဖူးပါတယ္။ အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြမွာ ဒီဂရီအနိမ့္အျမင့္ ရွိတယ္။ ဥပမာ- ‘အံ့ၾသတယ္’ ဆိုတဲ့စကားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဒီဂရီအနိမ့္အျမင့္နဲ႔ ေရးတယ္။
(၁) Wonder (၂) Surprise (၃) Amaze တဲ့။
ေနာက္ဆံုး Amaze သင္ေတာ့ ဆရာဦးခင္ေမာင္လတ္က ပက္လက္ႀကီးလန္သြားမလို လုပ္ျပတယ္။
အဲဒီလိုမ်ဳိးေလးေတြေပါ့ကြာ။ ေရးခ်င္ရင္ ေရးစရာမကုန္ပါဘူး…”
ညီေလးထံမွစာ- ရက္စြဲ ၆၊၁၊၂၀၀၃။
“ကိုႀကီး…ေနေကာင္းရဲ႕လား။ မေကြးမွာ ေတာ္ေတာ္ခ်မ္းမွာပဲေနာ္။ ဒီမွာေတာ့ အေအးေပါ့သြားၿပီ။ ဒီေန႔ ေက်ာင္း စံုညီပြဲေတာ္ေလ။ အဲဒီပြဲမွာ ညီေလး ဆုရတယ္။ ဆုေငြက ၇၄၀၀ ေလ။ ၇၀၀၀ကို အေမ့ကိုေပးလိုက္ၿပီး ၄၀၀ကို ညီေလးသံုး ဖို႔ ယူထားလိုက္တယ္။ အခုေတာ့ Writing Pad တစ္အုပ္ ၀ယ္လိုက္တယ္။ ၂၀၀ တဲ့။ ကိုႀကီးသြားေတာ့ ပ်င္းလိုက္တာ။ စာအုပ္ဖတ္လိုက္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္လိုက္ပဲ လုပ္ေနရတယ္။ ကိုႀကီးသြားတဲ့ေန႔တုန္းက အေဖနဲ႔အေမက ကိုႀကီးကိုသတိရလို႔ ကက္ဆက္ေတာင္ မဖြင့္ေတာ့ဘူး…”
သူငယ္ခ်င္းထံမွစာ- ရက္စြဲ ၂၂၊၇၊၂၀၀၄။
“သူငယ္ခ်င္း…ငါ စာေရးလိုက္တယ္။ နင္တို႔ အရင္လ(၂၂)ရက္ေန႔ကပို႔တဲ့စာေတြ ဒီေန႔မွဖတ္ရတယ္။ ငါ့မွာလဲ ေက်ာင္းတက္ရ၊ က်ဴရွင္ကိုေျပးရ၊ ဂိုက္ဆီသြားရနဲ႔ ဖတ္ဖတ္ကိုေမာေနတာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ စာတိုက္ကို အခုမွေရာက္ၿပီး အခုမွ ဖတ္ရတာ။ နင္တို႔ပို႔တဲ့စာေတြ တစ္ၿပံဳႀကီးဖတ္ရတာ အရမ္းေပ်ာ္တာပဲ။ ငါ့ကိုသတိရလို႔ ၀မ္းလည္းသာတယ္ဟာ။ ငါ့အိမ္က ပိုက္ဆံေရာက္ရင္ နင္တို႔ဖို႔ မုန္႔ေတြ၀ယ္ေပးလိုက္မယ္ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ငါကိုယ္တိုင္မလုပ္ျဖစ္တဲ့အလုပ္ကို နင္တို႔ကို ခိုင္းရဦးမယ္။ စာႀကိဳးစားၾကေနာ္…”
*
တစ္ေလာက ခရီးထြက္ရာမွ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ မရွင္းတာၾကာ၍ ရွဳပ္ပြေနသည့္ အခန္းကို စိမ္ေျပနေျပ ျပန္ရွင္းျဖစ္သည္။ အဓိကကေတာ့ ဟိုတစ္စု သည္တစ္စု ျပန္႔က်ဲလ်က္ရွိေသာ စာအုပ္မ်ားပင္။ ဖတ္ၿပီးသားစာအုပ္ေတြေရာ၊ စာမွတ္ကတ္ျပား တန္းလန္းႏွင့္ ဖတ္လက္စ စာအုပ္ေတြေရာ အားလံုး အေရာေရာ အေထြးေထြး။ သို႔ႏွင့္ စာအုပ္ေတြကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ အစီ အစဥ္တက်ျပန္ထားရင္းမွ စာအုပ္စင္တစ္ခုေတာ့လိုအပ္ေနၿပီဟု စဥ္းစားမိ၏။ သည္အတိုင္းဆို ၾကာလွ်င္ စာအုပ္ေတြ ျခ ကိုက္ၿပီး ပ်က္စီးကုန္ေတာ့မည္။
စာအုပ္ပံုႀကီးကိုရွင္းလင္းေနရင္း စာအုပ္ေတြၾကားမွ အထုပ္တစ္ထုပ္ထြက္လာသည္။
ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စာအိတ္ေတြ၊ စာေတြ အထပ္လိုက္…။
လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုခန္႔က မေကြးတြင္ တကၠသိုလ္တက္ေနစဥ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေရးလိုက္ေသာစာ မ်ားႏွင့္ မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ားက ေရးလိုက္ေသာစာမ်ား ျဖစ္၏။ သည္လိုႏွင့္ စာေတြကို တစ္ေစာင္ခ်င္း ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ဖတ္ၾကည့္ေနမိ၏။ ၀ါလုလုစာရြက္မ်ားေပၚမွ ခပ္မွိန္မွိန္လက္ေရးမ်ားကို ျပန္ျမင္ရေတာ့ ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက ကြဲကြာ သြားခဲ့ရေသာ သူငယ္ခ်င္းတို႔၏ရုပ္ပံုလႊာမ်ား အေတြးထဲတြင္ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ျပန္ေပၚလာသည္။ အခုဆိုလွ်င္ တခ်ဳိ႕ လက္ေရးရွင္ေတြက ေရျခားေျမျခားသို႔ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ တခ်ဳိ႕လက္ေရးရွင္ေတြက တိုင္းျပည္အစြန္အဖ်ားေဒသမ်ားတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိၾက၏။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ လက္တြဲေဖာ္အသီးသီးႏွင့္ ဘ၀သစ္တစ္ခုကို အတူတကြ ထုဆစ္ပံုေဖာ္ ေနၾကသည္။
သည္လက္ေရးေတြႏွင့္ သည္စာေတြ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ျပန္ဖတ္မိလိုက္တုိင္း ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္ေနေသာ စိတ္တို႔ ပ်ဳိမ်စ္ႏုနယ္သြားရ၏။
အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာသံုးေစာင္မွာ တကၠသိုလ္တက္စက လက္ခံရရွိခဲ့ စာမ်ားထဲမွျဖစ္၏။ ပထမစာမွာ အဘိုးထံသို႔ တကၠသိုလ္ေန႔ရက္ဦးမ်ားအေၾကာင္းကို စာေရးခဲ့ရာ စာမွာတိုေတာင္းလြန္းသျဖင့္ အဘိုးကစာရွည္ရွည္ေရးရန္ တိုက္တြန္းထားေသာစာျဖစ္သည္။ ဒုတိယစာမွာ ထိုစဥ္က နယ္မွာက်န္ရစ္ေသာ အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ညီငယ္ထံမွ ေရးပို႔လိုက္ေသာ စာျဖစ္၏။ တတိယစာမွာ တကၠသိုလ္ဒုတိယႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းေျပာင္းသြားခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ထံမွ ေရးလိုက္ေသာ စာျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္တုန္းက တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ စာေတြ အျပန္အလွန္ ေရးျဖစ္ပို႔ျဖစ္ၾက၏။ ေရးၿပီးသြားေသာစာမ်ား ကို စာအိတ္အတြင္းသို႔ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ေခါက္ထည့္၊ ထို႔ေနာက္ တံဆိပ္ေခါင္းေလးမ်ားကို တံေတြးႏိုင္ႏိုင္ဆြတ္ၿပီး စာအိတ္ ေပၚမွာဖိကပ္ကာ စာတိုက္သုိ႔ စက္ဘီးကေလးႏွင့္သြားၿပီး ထည့္ခဲ့ရသည္။ ျပန္စာေတြေရာက္လာတိုင္းလည္း အေဆာင္မွာ သူငယ္ခ်င္းေတြ၀ိုင္းစုၿပီး တစ္ေယာက္က စာကိုေအာ္ဖတ္ျပကာ က်န္လူမ်ားက အရသာခံၿပီး နားေထာင္ၾက၊ ရယ္ေမာၾက၊ ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ၾက၊ ၿပီးေတာ့ စာတစ္ေစာင္တည္းတြင္ သူငယ္ခ်င္းေတြအားလံုး၀ိုင္းစုၿပီး ျပန္ေရးၾကႏွင့္ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းလွ၏ လက္ခံရသမွ် ျပန္စာမ်ားကိုလည္း နံပါတ္စဥ္တပ္ၿပီး တယုတယ သိမ္းဆည္းထားခဲ့သည္မွာ ယေန႔ထက္ထိ ပင္…။
သည္ရက္ပိုင္းအတြင္း ‘Reader’s Digest’ ထဲမွ ကေလာင္ရွင္ Cyndi Freiman ၏ ‘Sincerely Yours…’ ဆိုေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ျဖစ္၏။ ေဆာင္းပါးရွင္က…
“နည္းပညာကမာၻႀကီးအတြင္းမွ လက္ေရးေပးစာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္သြားေတာ့မည္ကို ကၽြန္မအလြန္၀မ္းနည္း ေနမိပါသည္။ စာရြက္ႏွင့္ေဘာပင္အစား ‘ကီးဘုတ္’ ေတြကိုသာ အသံုးျပဳေနရသျဖင့္ လက္ေရးလက္သားမ်ား ယိုယြင္းလာ ေၾကာင္းကို လူတိုင္းက ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း၀န္ခံလ်က္ရွိၾကသည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားပင္လွ်င္ အိမ္စာကို ေလ့က်င့္ ခန္းစာအုပ္မ်ားတြင္ မေရးေတာ့ဘဲ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားျဖင့္သာ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၾကေတာ့၏…”
“ယခုအခါ လက္ေရးျဖင့္ေရးေသာ ေပးစာမ်ားသည္ ‘ပင္ဒါနီ (Red Panda)’ တစ္ေကာင္ထက္ပင္ ေတြ႔ရခဲေနၿပီ…”
“ကၽြန္မတို႔သည္ ကၽြန္မတို႔၏အရင္းႏွီးဆံုး မိတ္ေဆြမ်ားထံသို႔ပင္ ေပးစာမ်ားကို မေရးပို႔ၾကေတာ့ပါ။ ယင္းအစား ပို၍ျမန္ဆန္ေသာ ‘အီးေမးလ္’ သို႔မဟုတ္ ‘စာတို’ မ်ားျဖင့္သာလွ်င္ ဆက္သြယ္ၾကေတာ့၏။ လက္ေရးေပးစာမ်ားေရးရန္ အတြက္ မည္သူကမွ အေလးအနက္ထားၿပီး မစဥ္းစားၾကေတာ့ေပ။ တိုးတက္လာေသာ နည္းပညာမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔၏ လူမွဳဆက္ဆံေရးသည္ ပို၍ျမန္ဆန္လာ၏၊ ပို၍က်ယ္ျပန္႔လာ၏။ သို႔ေသာ္လည္း လက္ေရးေပးစာမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ အႏွစ္ သာရခ်င္း၊ တန္ဖိုးခ်င္းမွာမူ ကြာျခားလ်က္ရွိသည္…”
“အီးေမးလ္မ်ား၊ စာတိုမ်ား အလြန္တြင္က်ယ္ေနေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္တြင္ လက္ေရးေပးစာတစ္ေစာင္ေရး သားရန္ မည္သူမွစဥ္းစားမိၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ လက္ပ္ေတာ့ပ္မ်ား၊ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားအသံုးျပဳ၍ လိုတရေနခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မတို႔သည္ စာရြက္ႏွင့္ေဘာပင္ကို ေဆာင္ထားရန္ ေမ့ေနၾကၿပီ။ တခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ကေလးမ်ားကို စာရြက္ႏွင့္ေဘာပင္ျဖင့္ စာေရးသင္ရန္ လိုဦးမည္လားဟုပင္ စဥ္းစားေနၾကၿပီ…”
စသည္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးရွင္က ေပးစာမ်ား ေရးသားေပးပို႔ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မိမိ၏ခံစားခ်က္မ်ားကို ထိထိမိမိ တင္ျပထားပါသည္။ ေဆာင္းပါးရွင္သည္ လက္ေရးေပးစာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ကို စိုးရိမ္လ်က္ရွိ၏။
ဟုတ္ပါသည္။ နည္းပညာမ်ား တိုးတက္ထြန္းကားလြန္းေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ မည္သူမွ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး စာတစ္ ေစာင္ ေပတစ္ဖြဲ႔ မေရးၾကေတာ့ပါ။ မည္သူမွ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး တံဆိပ္ေခါင္းေတြကပ္ကာ စာတိုက္သုိ႔ တကူးတက သြားမပို႔ ၾကေတာ့ပါ။ အေရးတႀကီးဆက္သြယ္လိုလွ်င္ အီးေမးလ္ သို႔မဟုတ္ မက္ေဆ့ခ်္မ်ား လွမ္းပို႔လိုက္ရံုပင္။ ဒါမွမဟုတ္ အခ်ိန္ မေရြး၊ ေနရာမေရြး ‘ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္’ ကေနတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေသးသည္။ ယခုအခါ လူတိုင္းနီးပါး ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ သံုးစြဲေနၾကၿပီ။ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္မွတစ္ဆင့္ မိမိ၏ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ခံစားခ်က္မ်ား၊ မိမိႏွစ္သက္ေသာ သီခ်င္းမ်ား၊ ရုပ္ရွင္ မ်ားကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ေ၀မွ်ခံစားႏိုင္သည္။ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္မွတစ္ဆင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံသို႔ လက္ေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ေပးပို႔ႏိုင္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲကြာေနခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ထဲမွာ ျပန္ရွာေတြ႔ႏိုင္သည္။ မိသားစုမ်ား တစ္ေယာက္တစ္ေနရာစီ ကြဲကြာေနရေသာ္လည္း ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ထဲမွာ ညစဥ္ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္သည္ ယေန႔ေခတ္ ၏ စြယ္စံုရနတ္ဘုရားတစ္ပါးပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ယေန႔ကမာၻတြင္ အရာရာေပါက္ကြဲတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏။ အသိပညာေတြ ေပါက္ကြဲထြက္လာသည္။ နည္း ပညာေတြ ေပါက္ကြဲထြက္လာသည္။ ယဥ္ေက်းမွဳေတြ ေပါက္ကြဲထြက္လာသည္။ (မီးေတာင္ေတြ၊ ေျမငလ်င္ေတြ၊ ႏ်ဴကလီးယားဓါတ္ေပါင္းဖိုေတြလည္း ေပါက္ကြဲကုန္ၾကသည္။) ယခင္က ကမာၻႀကီးသည္ ‘ဘူတာရံုေလး’ တစ္ခုသာသာမွ် ျဖစ္ခဲ့၏။ ရထားတစ္စီး ခုတ္ေမာင္းထြက္ခြာသြားၿပီးမွသာ ဘူတာရံုထဲသို႔ ေနာက္ရထားတစ္စီး ဆိုက္ေရာက္လာႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ယခုအခါ ကမာၻသည္ ‘အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ႀကီး’ ကဲ့သို႔ ျဖစ္လာေနၿပီ။ ႏိုင္ငံေပါင္းစံုမွ ေလယာဥ္ေပါင္း မ်ားစြာ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းမွာ ဆင္းသက္လ်က္ရွိ၏။ ထို႔ေနာက္ တစ္ခဏအတြင္းမွာပင္ ထိုေလယာဥ္မ်ား ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားၾကၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ေနာက္ထပ္ေလယာဥ္အမ်ားအျပား ထပ္မံဆိုက္ေရာက္လာျပန္၏။
ကမာၻရြာႀကီးျဖစ္လာေသာအခါ လူတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ထဲမွာ လက္ဆြဲႏွဳတ္ဆက္ၾကသည္။ ‘ဂ်ီေတာ့ခ္’ ကေန ခ်စ္ခြင့္ပန္ၾကသည္။ မိုဘိုင္းဖုန္းျဖင့္ မက္ေဆ့ခ်္ပို႔ၿပီး အေျဖေပးသည္။ အရင္ေခတ္တုန္းကလို ငွက္ခါး ေလးေတြ အခါခါနားၿပီး၊ သက္ထားေလးဆီ စာလႊာမ်ားမပါးၾကေတာ့။ အီးေမးလ္ပို႔လွ်င္ေတာင္မွ စာရွည္ရွည္ေရးေလ့ မရွိေတာ့ဘဲ ‘ထပ္ဆင့္ေမးလ္ (Forward mail)’ မ်ားကိုသာ ပို႔ေနၾကေတာ့၏။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသည္ ကမာၻေပၚတြင္ နည္းပညာထိပ္တန္းအဆင့္ရွိေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္ လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ရင္းႏွီးခင္မင္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ားထံသို႔စာေရးရာတြင္ လက္ႏွိပ္စက္မ်ား၊ အီးေမးလ္မ်ားကိုမသံုးဘဲ လက္ေရး ေပးစာမ်ားျဖင့္သာ ကိုယ္တိုင္ေရးသားေပးပို႔တတ္ၾကသည္။ စာေရးစကၠဴကိုပင္ စက္ရံုမွထြက္ေသာ ျဖဴေဖြးေခ်ာမြတ္သည့္ စာရြက္အေခ်ာမ်ားကိုမသံုးဘဲ လက္ျဖစ္စကၠဴ အညိဳေရာင္အၾကမ္းမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳၾကပါသည္။ ဤသည္မွာ မိတ္ေဆြ မ်ားအေပၚ အေလးအနက္ထားတတ္ေသာ ဂ်ပန္လူမ်ဳိးတို႔၏ အတုယူဖြယ္ဓေလ့တစ္ခုပင္ျဖစ္၏။
ေက်ာင္းၿပီးသြားကတည္းက အဘိုးထံသို႔ စာေတြေနာက္ထပ္မေရးျဖစ္ေတာ့ပါ။ ညီေလးႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံမွ လည္း စာေတြထပ္မေရာက္လာေတာ့ပါ။ တံဆိပ္ေခါင္းေလးမ်ားကို တံေတြးဆြတ္ၿပီး စာအိတ္ေပၚတြင္မကပ္ရသည္မွာ ႏွစ္ကာလအေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ စာတိုက္ပံုးနီနီေလးထဲသို႔ မည္သည့္အခ်ိန္က စာေနာက္ဆံုးထည့္ခဲ့သည္ကိုလည္း မမွတ္မိ ေတာ့ပါ။ Cyndi Freiman ၏ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိၿပီးေသာအခါမွသာ ေပးစာတစ္ေစာင္၏အေရးပါမွဳကို နားလည္ခဲ့ၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံသို႔ စာေရးခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြား ျပန္ေပၚလာခဲ့ရပါသည္။ စာေတြမေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္ကာလမ်ား အတြက္လည္း ႏွေျမာေနမိ၏။ ယေန႔မွစ၍ ခ်စ္ခင္သူမ်ားထံသို႔ စာတစ္ေစာင္ေရးသားရန္အတြက္ စာရြက္ႏွင့္ေဘာပင္ အၿမဲအဆင္သင့္ရွိေနေတာ့မည္ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္စံုတစ္ေယာက္က သတိတရႏွင့္ စီကံုးေရးဖြဲ႔လိုက္ေသာ ေပးစာတစ္ေစာင္ကို ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္စြာဖတ္ရွဳရန္ တစ္စံုတစ္ေယာက္က အစဥ္အၿမဲေစာင့္ဆိုင္းလ်က္ ရွိပါသည္။
တယ္လီဖုန္းမ်ားမေပၚခင္က ေၾကးနန္းဆက္သြယ္ေရးသည္ အလြန္တြင္က်ယ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ တယ္လီဖုန္းမ်ား ေနရာအႏွံ႔ အသံုးတြင္က်ယ္လာသည့္တိုင္ ေၾကးနန္းဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းသည္ ကြယ္ေပ်ာက္၍မသြားဘဲ ယေန႔အထိ ဆက္လက္သံုးစြဲေနဆဲပင္။ ထို႔အတူ အီးေမးလ္မ်ား၊ အက္စ္အမ္အက္စ္မ်ား ထြန္းကားလာေသာ္လည္း ေပးစာမ်ားမွာ မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ ေမွးမိွန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု စြဲၿမဲစြာ ယံုၾကည္ေနမိပါ၏။
ေပးစာတစ္ေစာင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကဗ်ာဆရာတင္မိုး၏ မရိုးႏိုင္ေသာကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ျဖင့္ ဤစာကို အဆံုးသတ္ လိုက္ရပါေတာ့သည္…။
အလြမ္းေျပအေမေရးတဲ့
ေကာက္ေကြးေကြးအကၡရာ။
ခဲတံကိုတံေတြးဆြတ္လို႔
ဖ်က္ပြတ္ရာအစံုစံုနဲ႔
စာသတ္ပံုမမွန္ကန္လဲ
အေမ့ဥာဏ္ဘယ္လိုေကာင္းပါလိမ့္
ေပ်ာင္းညြတ္သည့္စာ။
ဖိုးသာယာေက်ာင္းမွာတုန္းဆီက
သင္ပုန္းကုန္ကၽြတ္ေအာင္မတတ္ေသာ္လည္း
အေမ့မွာေစတနာဓါတ္ေတြက
ဖ်တ္ခနဲယိုလို႔လာ
လြမ္းစာတဲ့ေဆာင္ပါး။
အေမမရွိေသာ္လည္း
ေျဖမိ ေျဖစရာေပါ့
သည္လြမ္းစာ သည္လက္ေရးရယ္က
ပဲတီခ်ဥ္သြယ္သြယ္ေကြးလိုပ
စီေရးပံုမေျပပါလည္း
ေစတနာအလြန္သန္႔တာမို႔
အေမ့စာတကယ္ခန္႔တယ္
အံ့မိပါတကား။
ကဗ်ာအမည္က ‘အလြမ္းေျပစာတစ္ေစာင္’ ….။ ။
လင္းဇင္ေယာ္
Ref: Sincerely Yours…by Cyndi Freiman (Reader’s Digest-January, 2011)
အေတြးအျမင္-ၾသဂုတ္၊ ၂၀၁၁။
No comments:
Post a Comment