Saturday, June 9, 2012

သူ႔နာမည္ရဲ႕ဝစၥႏွစ္လံုးေပါက္ကို ေနရာေျပာင္းၿပီးေခၚၾကည့္ေတာ့


သည္ေလာက္ ပ,စားေပးထားသည့္ၾကားက လုပ္ရက္ခဲ့သည္။ တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ စနစ္တက်စီမံကိန္းဆြဲၿပီး စိမ္ေျပနေျပ ‘ဘတ္ျခင္း’ ခံေနရသျဖင့္ အခုဆို ကိုဖိုးခ်မ္း၏ဆိုင္မွာ ျမသန္းတင့္ေတြ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားၿပီ။ ‘စာဘတ္သူ’ ကို မသိ၍ မဟုတ္။ သိ၏။ သို႔ေသာ္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ သက္ေသအေထာက္အထား မရွိဘဲ စြပ္စြဲလိုက္ပါက ခင္မင္မွဳပ်က္စီးသြားၿပီး တစ္ဖက္သား၏ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ထိခိုက္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ကိုဖိုးခ်မ္းမွာ သိရက္ႏွင့္ပင္ ေအာင့္အည္းသည္းခံေနရ၏။ ထို ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သူ႔ကိုယ္သူ ပိရိလွၿပီ၊ ေသသပ္လွၿပီဟု ထင္ေနလိမ့္မည္။
            အျခားစာအုပ္ေတြဆို သည္ေလာက္ မခံျပင္းပါ။ အခုေတာ့ ႀကိဳက္လြန္းသျဖင့္ ကိုဖိုးခ်မ္းကိုယ္တိုင္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ ဝယ္ယူစုေဆာင္းထားရေသာ ျမသန္းတင့္ေတြကိုမွ ေရြးၿပီးယူသြားသည္။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း အစားျပန္ဝယ္၍ရေသာ ‘ေလရူးသုန္သုန္’ လိုစာအုပ္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ေတာ့ ကိစၥမရွိ။ ေနာက္ထပ္ မထုတ္ေတာ့သျဖင့္ ရွားပါးစာရင္းဝင္ေနၿပီးျဖစ္ေသာ ‘ပါရီက်ဆံုးခန္း’ လိုစာအုပ္မ်ဳိးေတြပါ မ,သြားေတာ့ ကိုဖိုးခ်မ္းမွာ ေတြးမိတိုင္း ရင္နာ၍မဆံုး။ လိုခ်င္လွ်င္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာၿပီး ေတာင္းသင့္သည္။ ေပးႏိုင္သည့္ စာအုပ္ဆိုလွ်င္လည္း ကိုဖိုးခ်မ္းက ေပးလိုက္မည္ပင္။ ျပန္ေရာင္းေပးႏိုင္သည့္ စာအုပ္ဆိုလွ်င္လည္း သင့္ေတာ္သည့္ ႏွဳန္းထားတစ္ခုခုႏွင့္ ျပန္ေရာင္းေပးမည္ပင္။ အခုေတာ့ ထုိပုဂၢိဳလ္ကလည္း ျမသန္းတင့္မွ ျမသန္းတင့္…။ ယူသြားပါေတာ့လား သိုင္းဝတၳဳေတြ အတြဲလိုက္၊ အခ်စ္ဝတၳဳေတြ အပံုလိုက္၊ မဂၢဇင္းေဟာင္း ေတြ အထပ္လိုက္။
အမာရြတ္ျမင္တိုင္း မေဟာ္ကို အခဲမေၾကဆိုသလို “ျမသန္းတင့္” ဆိုသည့္အသံ ၾကားလိုက္ရတိုင္း ကိုဖိုးခ်မ္း၏ အာရံုထဲမွာ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ ပံုရိပ္မ်ား ေပၚေပၚလာေသာေၾကာင့္ ရင္ထုမနာျဖစ္ေနရေတာ့၏။
*
သည္ၿမိဳ႕မွာရွိေသာ စာအုပ္အငွားဆိုင္မ်ားအနက္ ကိုဖိုးခ်မ္း၏ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးသည္ စာအုပ္အစံုလင္ဆံုး၊ စာဖတ္သူ အမ်ားဆံုးျဖစ္၏။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း စာသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္အျပင္ ဆိုင္ေလး၏သက္တမ္းမွာလည္း ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုပင္ ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္တြင္ ဝတၱဳတို/ရွည္ေပါင္းခ်ဳပ္၊ ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္၊ ကဗ်ာေပါင္းခ်ဳပ္မ်ားမွအစ ဘာသာေရးက်မ္းမ်ား၊ ဒႆနက်မ္းမ်ား၊ စြယ္စံုက်မ္းမ်ားကိုပင္ အတြဲလိုက္ တင္ထားႏိုင္သည္။ ဘာသာျပန္ ဆိုလွ်င္လည္း ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္မွာ မတင္ထားေသာစာအုပ္ဟူ၍ လံုးဝမရွိသေလာက္ပင္။ ကိုဖိုးခ်မ္း အႏွစ္သက္ဆံုးစာေရးဆရာျဖစ္ေသာ ျမသန္းတင့္၏ စာအုပ္မ်ားကိုေတာ့ ထြက္သမွ် တစ္အုပ္မက်န္ ဝယ္ယူစုေဆာင္းထားသည္သာမက စာအုပ္ဆိုင္၏ မ်က္ႏွာ စာတည့္တည့္၌ပင္ ဆရာျမသန္းတင့္၏ဓါတ္ပံုကို ပံုႀကီးခ်ဲ႕ကာ ေဘာင္သြင္းၿပီး က်က်နန ခ်ိတ္ဆြဲထားေလသည္။
            ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္တြင္ စာအုပ္မ်ားကို အေရွ႕စင္ႏွင့္ အေနာက္စင္ဟူ၍ ခဲြျခားသတ္မွတ္ထားၿပီး အလယ္တြင္ေတာ့ စာအုပ္စာရင္းမွတ္ေသာ စားပြဲငယ္ရွိသည္။ အငွားသြက္ေသာ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းမ်ား၊ အေပ်ာ္ဖတ္ဝတၳဳမ်ား၊ သိုင္းဝတၳဳမ်ား၊ ရုပ္ျပႏွင့္ကာတြန္းမ်ားကိုေတာ့ အေရွ႕စင္မ်ားမွာတင္ထားေပးသည္။ ငွားရခဲေသာ ဘာသာျပန္၊ ေဆာင္းပါး စသည့္ လိုင္း စာအုပ္မ်ားကိုေတာ့ အေနာက္စင္မ်ားမွာထားသည္။ အသစ္ထြက္ေသာ ဝတၳဳႏွင့္မဂၢဇင္းမ်ားကိုေတာ့ ကိုဖိုးခ်မ္း၏စားပြဲေပၚ မွာ စီစီရီရီ တင္ထားတတ္သည္။ ပံုမွန္စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားက အေရွ႕စင္မွစာအုပ္မ်ားကိုသာ ဖတ္ရွဳေလ့ရွိၿပီး စာဖတ္ သက္ရင့္သူမ်ားသာလွ်င္ ကိုဖိုးခ်မ္း၏ေနာက္ေက်ာဘက္မွ စာအုပ္မ်ားကို ပို၍သေဘာေတြ႔ၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္တြင္ အမ်ားအားျဖင့္ အေရွ႕စင္မ်ားဘက္၌သာ လူစည္ကားေနတတ္ၿပီး အေနာက္စင္မ်ားမွာေတာ့ လူ ခပ္ပါးပါးပင္။
            တစ္ည…။
ဆိုင္သိမ္းခါနီး လူရွင္းေနခ်ိန္တြင္ ကိုဖိုးခ်မ္းထံသို႔ အသားညိဳညိဳ၊ ဆံပင္ပါးပါးႏွင့္ ပိန္ကိုင္းကိုင္း လူတစ္ေယာက္ ဝင္လာသည္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ထိုလူက စကားတစ္ခြန္းမွမေျပာေသးဘဲ ကိုဖိုးခ်မ္းခ်ိတ္ထားေသာ ျမသန္းတင့္၏ ဓါတ္ပံု ကို အတန္ၾကာေအာင္ ေငးေမာၾကည့္ေန၏။
            “ဘာစာအုပ္ငွားခ်င္လို႔လဲ ခင္ဗ်ာ”
            ကိုဖိုးခ်မ္းေမးလိုက္ေတာ့မွ ထိုလူလည္း ဆတ္ခနဲတစ္ခ်က္တြန္႔သြားၿပီး သတိျပန္ဝင္လာဟန္ျဖင့္ တစ္ခ်က္ၿပံဳးျပ လိုက္ကာ…
            “ေၾသာ္…ျမသန္းတင့္ရဲ႕ စာအုပ္ေတြ ရွိလား”
            “ဟုတ္ကဲ့၊ ရွိပါတယ္၊ ဒီဘက္မွာ လာၾကည့္လိုက္ပါ”
            ကိုဖိုးခ်မ္းစကားေၾကာင့္ ထိုလူလည္း ျမသန္းတင့္စာအုပ္မ်ားထားရာ အေနာက္စင္ဘက္သို႔ ေရာက္လာသည္။ ကိုဖိုးခ်မ္း စုေဆာင္းထားေသာ စာအုပ္မ်ားကိုျမင္ျမင္ခ်င္းပင္ အားရဝမ္းသာစြာျဖင့္…
            “ဟာ…ဒီစာအုပ္ေတြ ဖတ္ခ်င္လြန္းလို႔ လိုက္ရွာေနတာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးႏွံ႔ေနၿပီ၊ အခုမွပဲ ေတြ႔ေတာ့တယ္ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားဆီ မွာ ျမသန္းတင့္စာအုပ္ေတြ စံုလွခ်ည္လား”
            “ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က ျမသန္းတင့္ ပရိတ္သတ္ေလ”
            “ဟုတ္လား! က်ဳပ္လည္း ျမသန္းတင့္ ခေရဇီပဲဗ်၊ ေတြ႔ရတာ ဝမ္းသာတယ္ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားနာမည္ ဘယ္လုိေခၚလဲ?”
            “ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ဖိုးခ်မ္းပါ”
            “က်ဳပ္နာမည္လည္း မွတ္ထားအံုးဗ်၊ သန္႔စင္တဲ့၊ ဒီၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းလာတာ မၾကာေသးဘူး၊ စာငတ္လြန္းလို႔ စာအုပ္ ဆိုင္ လိုက္ရွာေနတာ၊ အဆင္မေျပပါဘူးဗ်ာ၊ တခ်ဳိ႕ဆိုင္ေတြက စာအုပ္မစံု၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း စေပၚတင္ခိုင္းနဲ႔၊ အခု ခင္ဗ်ားနဲ႔ေတြ႔မွပဲ အဆင္ေျပေတာ့တယ္ ကိုဖိုးခ်မ္းေရ”
            ထိုေနာက္ သန္႔စင္က စာအုပ္စင္ေပၚမွ ျမသန္းတင့္၏ ‘ဓါးေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မီးပင္လယ္ကိုျဖတ္မည္’ စာအုပ္ကို ဆြဲထုတ္ကာ စာရြက္မ်ားကို တဖ်တ္ဖ်တ္လွန္ၾကည့္လိုက္ၿပီး
            “ေလာေလာဆယ္ ဒီတစ္အုပ္ပဲ အရင္ယူသြားအံုးမယ္ဗ်ာ၊ စေပၚေပးရေသးလား”
            “ဟာ…ေပးစရာမလိုပါဘူး၊ ရပါတယ္”
            “ဟုတ္လား…ေက်းဇူးပဲဗ်ာ၊ ေလး ငါးရက္ေလာက္ ၾကာမယ္ေနာ္၊ က်ဳပ္က စာဖတ္နည္းနည္းေႏွးတယ္ဗ်”
            “ကိစၥမရွိပါဘူးဗ်ာ”
ဆိုင္ထဲမွထြက္မသြားခင္ သန္႔စင္က ျမသန္းတင့္၏ဓါတ္ပံုကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္ၾကည့္ၿပီး “သိပ္ေတာ္တဲ့လူပဲ ဗ်ာ” ဟု လွိဳက္လွဳိက္လွဲလွဲ ေျပာလိုက္၏။
            သန္႔စင္ထြက္သြားၿပီးမွ ကိုဖိုးခ်မ္းလည္း တစ္ေယာက္တည္း ေတြးေနမိ၏။
            “အင္း…ခုနကလူကို မ်က္မွန္တပ္ေပးလိုက္ရင္ေတာ့ ျမသန္းတင့္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္တူမွာပဲ…”
*
ေတာ္ေတာ္တူသည္…။
ကိုဖိုးခ်မ္းႏွင့္သန္႔စင္တို႔သည္ အႀကိဳက္ခ်င္း ေတာ္ေတာ္တူၾကသည္။ ျမသန္းတင့္ကို စြဲစြဲလမ္းလမ္း ႀကိဳက္တာခ်င္း လည္း တူသည္။ စီးကရက္ကို လက္ကမခ်တမ္း ေသာက္တတ္တာခ်င္းေရာ၊ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြကိုမွ စြဲစြဲၿမဲၿမဲနားေထာင္တာ ခ်င္းေရာ၊ ရုပ္ရွင္ဆိုလွ်င္လည္း ဒရာမာဇာတ္ကားေတြကိုမွ ၾကည့္တတ္တာခ်င္းပါ တူၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုး၏ လက္ေရးလက္သားမ်ားကလည္း ခြဲလို႔မရေအာင္ တူၾကေသး၏။ လက္ေရးႀကီးတာ၊ ေစာင္းတာကအစ အသတ္အငင္ ဆြဲပံု ဆြဲနည္းမ်ားအထိ တစ္ေထရာတည္းပင္။ အထူးျခားဆံုးအခ်က္မွာ ႏွစ္ေယာက္စလံုး တစ္ရက္တည္း၊ တစ္လတည္း၊ တစ္ႏွစ္တည္းမွာေမြးေသာေၾကာင့္ ေမြးေန႔ခ်င္းပါ တူၾကသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ပင္ သူတို႔၏ စိတ္ခံစားမွဳမ်ား၊ အေတြး အေခၚမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆုိင္ တူေနၾကျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ကိုဖိုးခ်မ္း မၾကာခဏေတြးမိ၏။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ သန္႔စင္သည္ ကိုဖိုးခ်မ္း၏ စာအုပ္ဆိုင္ေလးမွာသာ အၿမဲလိုလို လာထိုင္ေနတတ္၏။ ညေနေစာင္း ဆိုင္ဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ သန္႔စင္ေရာက္လာကာ စာထိုင္ဖတ္ေနတတ္ၿပီး ညမိုးခ်ဳပ္ဆိုင္ပိတ္ခ်ိန္ေရာက္မွသာ စာအုပ္မ်ားငွား ၿပီး ျပန္သြားေလ့ရွိသည္။ သန္႔စင္က အလိုက္သိသည္။ စာအုပ္ငွားသူမ်ားႏွင့္ အလုပ္မ်ားေနသည့္ အခ်ိန္မ်ဳိး၊ စာအုပ္ေတြ တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ လက္မလည္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေနရသည့္အခ်ိန္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ ကိုဖိုးခ်မ္းကို အေႏွာင့္အယွက္မေပးဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ေနတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ လူရွင္းသြားလွ်င္ေတာ့ သန္႔စင္က စကားေတြကို ေရပက္မဝင္ေအာင္ ေျပာေတာ့၏။ ေျပာလိုက္တိုင္းလည္း ျမသန္းတင့္အေၾကာင္းေတြခ်ည္းပင္။ ျမသန္းတင့္စာေတြ မည္မွ်ေကာင္းေၾကာင္း၊ စာမ်ဳိးစံုလည္း ေရးႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဘာသာျပန္ရာတြင္လည္း အလြန္ေတာ္ေၾကာင္း၊ ကြယ္လြန္သြား သည္အထိ စာေရးျခင္းအလုပ္တစ္ခုတည္းကိုသာ တစ္စိုက္မတ္မတ္ လုပ္သြားခဲ့ေၾကာင္းစသျဖင့္ ကရားေရလႊတ္ တတြတ္ တြတ္ ေျပာေနေတာ့သည္။
            တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္ေလးသည္ သန္႔စင္၏ ဒုတိယအိမ္ကဲ့သို႔ ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ကိုဖိုးခ်မ္း ေနမေကာင္း၍ စာအုပ္ဆိုင္ မထိုင္ႏိုင္သည့္ေန႔မ်ားဆိုလွ်င္ သန္႔စင္က ထိုင္ေပးေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ အဆင္ေျပေနသည္။ သို႔ေသာ္ အဆင္မေျပသည့္အခ်က္မွာ သန္႔စင္က ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္မွစာအုပ္မ်ားကို သူစိတ္တိုင္းက် ျပန္ၿပီးစီထားတတ္ျခင္း ပင္။ စာအုပ္မ်ား စနစ္တက် စီစဥ္ထားျခင္းကို ႏွစ္ေယာက္စလံုး ႏွစ္သက္ၾကေသာ္လည္း စီပံုစီနည္းခ်င္းကမတူ။ ကိုဖိုးခ်မ္း က စာအုပ္မ်ားကို ဝတၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ သိုင္း၊ ကာတြန္း၊ ဟာသ စသျဖင့္ အမ်ဳိးအစားအလိုက္ခြဲျခားၿပီး စီစဥ္ထားေသာ္လည္း သန္႔စင္က စာေရးဆရာအမည္မ်ားျဖင့္ အကၡရာအစဥ္အတိုင္း ကႀကီးမွအ,အထိ ျပန္စီထားေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ အေရွ႕စင္ ႏွင့္အေနာက္စင္မွ စာအုပ္မ်ားမွာ ကေဘာက္တိကေဘာက္ခ်ာ ျဖစ္ကုန္ေတာ့၏။ မင္းသႋခႏွင့္ မင္းျမတ္သူရတို႔ စာအုပ္ေတြ ၾကား မင္းလူ ေရာက္ခ်င္ေရာက္ေနတတ္ၿပီး လူထုဦးလွ၊ လူထုေဒၚအမာ၊ လူထုစိန္ဝင္းတို႔ၾကားမွာလည္း လြန္းထားထား ေရာက္ခ်င္ေရာက္ေနျပန္ေတာ့သည္။ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ တကၠသိုလ္ေနဝင္း၊ တကၠသိုလ္ေနလင္းေအာင္တို႔ကလည္း တစ္စုတည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနျပန္ေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သန္႔စင္စာအုပ္ဆိုင္ထိုင္ၿပီး ေနာက္တစ္ေန႔ေရာက္လွ်င္ ကိုဖိုးခ်မ္းမွာ စာအုပ္မ်ားကို အစအဆံုး ဝီေခၚေအာင္ ျပန္စီရေတာ့၏။
အစပိုင္းကေတာ့ စာအုပ္ေတြေပ်ာက္ေနမွန္း ကိုဖိုးခ်မ္း သတိမထားမိခဲ့။
တစ္ေန႔ စာဖတ္သူတစ္ေယာက္က “ခန္းေဆာင္နီအိပ္မက္ ရွိလား” ဟု ေမး၍ လိုက္ရွာေပးရာမွ ျမသန္းတင့္၏ စာအုပ္မ်ား မရွိေတာ့မွန္း သိလိုက္ရ၏။ မသကၤာသျဖင့္ ေသခ်ာေအာင္ ထပ္ရွာၾကည့္ေသာ္လည္း ‘စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး’ ဆယ့္ႏွစ္အုပ္တြဲမွလြဲ၍ ျမသန္းတင့္၏စာအုပ္မ်ား တစ္အုပ္မွ မက်န္ေတာ့။ ‘သုခၿမိဳ႕ေတာ္’ လည္း ေပ်ာက္ေနၿပီ။ ‘မာယာဘံု’ လည္းမေတြ႔ေတာ့။ ‘အခ်စ္မိုးေကာင္းကင္’ ကို လည္း မျမင္ရေတာ့။ အဆိုးဆံုးမွာ ကိုဖိုးခ်မ္း ႏွစ္သက္လြန္းလွသျဖင့္ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ မရိုးႏိုင္ေအာင္ျပန္ဖတ္ေနမိသည့္ ‘လြမ္းေမာခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ေႏြညမ်ား’ ပါမက်န္ မ,သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ လက္သည္ကို ကိုဖိုးခ်မ္း သိလိုက္ၿပီ။
*
“ကိုဖိုးခ်မ္း…စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရွိလားဗ်”
ေသခ်ာေပါက္ရွိမွန္းသိရက္ႏွင့္ လာေမးေနေသာ သန္႔စင္၏စကားက ကိုဖိုးခ်မ္းကို ကသိကေအာက္ျဖစ္သြားေစ၏။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ ကိုဖိုးခ်မ္းတစ္ေယာက္ အႀကီးအက်ယ္ ထိတ္လန္႔သြားရသည္။ စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္မွာ ေနာက္ဆံုးက်န္ေတာ့သည့္ ျမသန္းတင့္၏လက္ရာျဖစ္သည္။ အခု သန္႔စင္က က်ဴပင္ခုတ္က်ဴငုတ္မက်န္ လက္စတံုးပစ္ေတာ့မည္ထင္သည္။ “မရွိဘူး” ဟု လိမ္မေျပာတတ္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ စာအုပ္ေတြထားသည့္ေနရာကို သန္႔စင္က သိေနေသာေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း ကိုဖိုးခ်မ္း ဘာမွမေျပာလိုက္ႏိုင္ခင္မွာပင္ စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ မသမာသူ၏ လက္ထဲသို႔ က်ေရာက္သြားေလေတာ့သည္…။
*
ပါဝါမ်က္မွန္ ကိုင္းအနက္ႀကီးတပ္ကာ ႏွဳတ္ခမ္းတင္းတင္းေစ့ၿပီး အလိုမက်ဟန္ျဖင့္ ေပေစာင္းေစာင္း ၾကည့္ေနေသာ ဆရာ ျမသန္းတင့္၏ဓါတ္ပံုကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ကိုဖိုးခ်မ္း လိပ္ျပာမလံုသလို ခံစားမိသည္။ ဆရာျမကေတာ့ သူ႔စာအုပ္မ်ားကို ေကာင္းေကာင္းမထိန္းသိမ္းရေကာင္းလားဆိုၿပီး ကိုဖိုးခ်မ္းကို ႀကိမ္းေမာင္းေနေတာ့မည္။ မသိလိုက္ဘဲ ပါကုန္တာဆိုလွ်င္ ေတာ့ ဆရာျမက ခြင့္လႊတ္ေကာင္း ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ အခုေတာ့ ကိုဖိုးခ်မ္းခမ်ာ မ်က္စိေရွ႕မွာပင္ ေျဗာင္ယူသြား ျခင္း ခံေနရေသာေၾကာင့္ ဆရာျမကိုပင္ ေစ့ေစ့မၾကည့္ဝံ့ေတာ့။ ၾကည့္လိုက္တိုင္း ဆရာျမက မ်က္ေထာင့္နီႀကီးျဖင့္ ၾကည့္ ကာ
“ေဟ့ေကာင္…ဖိုးခ်မ္း၊ မင္းေျပာေတာ့ ငါ့စာအုပ္ေတြဆို ဘာသာျပန္ေရာ ပင္ကိုယ္ေရးပါ ႀကိဳက္လြန္းလွခ်ည္ရဲ႕ဆို၊ အခုေတာ့ မင္းဆိုင္မွာ ငါ့စာအုပ္ေတြ ဘယ္ႏွစ္အုပ္မ်ား က်န္ေတာ့လို႔လဲကြ…ဟင္” ဟု မာန္မဲေနသေယာင္ေယာင္…။
“ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္လႊတ္ပါ ဆရာျမရယ္”
ဓါတ္ပံုထဲမွ ဆရာျမသန္းတင့္ကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ကိုဖိုးခ်မ္းတစ္ေယာက္ စိတ္ထဲမွ ေတာင္းပန္ေနမိ၏။
“ၿငိမ္လွခ်ည္လား ကိုဖိုးခ်မ္းရဲ႕၊ ဘာေတြမ်ား နက္နက္နဲနဲ ေတြးေနတာလဲဗ်”
ေနာက္ေက်ာဘက္မွ ရုတ္တရက္ၾကားလိုက္ရေသာ သန္႔စင္၏အသံေၾကာင့္ ကိုဖိုးခ်မ္း ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။
“ဒီလူ ဘာလာလုပ္ျပန္တာလဲ၊ ငါ့ဆိုင္မွာ သူယူခ်င္စရာ ျမသန္းတင့္လည္း တစ္အုပ္မွမက်န္ေတာ့ဘူး…”
အေတြးမဆံုးခင္မွာပင္ သန္႔စင္က ကိုဖိုးခ်မ္း တေလးတစား ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ ျမသန္းတင့္၏ဓါတ္ပံုကို လက္ညွိဳး ထိုးၿပီး…
“ကိုဖိုးခ်မ္း ဒီဓါတ္ပံုႀကီး ကၽြန္ေတာ့္ကို ခဏငွားလိုက္ဗ်ာ”
ဟိုက္! ေႁမြေပြးေတာ့ ကိုက္ၿပီ…။
“လုပ္ပါ ကိုဖိုးခ်မ္းရာ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခင္ဗ်ားကိုအားက်ၿပီး ဆရာျမဓါတ္ပံုကို ခ်ိတ္ထားခ်င္လို႔ပါ၊ မေပ်ာက္ေစ ရပါဘူး၊ စိတ္ခ်၊ မနက္ျဖန္ဆက္ဆက္ျပန္လာေပးပါ့မယ္ဗ်ာ”
ေျပာရင္းဆိုရင္းျဖင့္ သန္႔စင္က ျမသန္းတင့္၏ပံုကို ဇိုးဇိုးဇတ္ဇတ္ တက္ျဖဳတ္ကာ ယူသြားေလေတာ့၏။
“ဆရာျမေရ…ကၽြန္ေတာ့္ကို ခြင့္မလႊတ္ပါနဲ႔ေတာ့ဗ်ာ”
*
သန္႔စင္ေျပာခဲ့ေသာ ထိုမနက္ျဖန္က ကိုဖိုးခ်မ္းထံသို႔ လေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည့္တိုင္ ေရာက္မလာခဲ့ပါ…။
ကိုဖိုးခ်မ္း၏စာအုပ္ဆိုင္ေလးတြင္လည္း ျမသန္းတင့္လက္ရာဟူ၍ အစအနပင္ မက်န္ရစ္ခဲ့။ ျမသန္းတင့္၏ဓါတ္ပံု ခ်ိတ္ဆြဲထားခဲ့ေသာေနရာတြင္ ေလးေထာင့္ကြက္လပ္ႀကီးတစ္ခုက အထင္းသား။ ေရအဆံုး ကုန္းတစ္ဝက္ဆိုေတာ့ ျမသန္းတင့္၏စာအုပ္ေတြ အားလံုးမဟုတ္ေတာင္ တစ္ဝက္ေလာက္ေတာ့ ျပန္ရႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ကေလးျဖင့္ သန္႔စင္ကို ေစာင့္ေနရ၏။ လူတစ္ေယာက္သတ္လွ်င္ ထိုလူကို ေထာင္ဒဏ္ေပး၏။ လူဆယ္ေယာက္ သတ္လွ်င္ေတာ့ ထိုလူကိုေသဒဏ္ေပး၏။ လူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာသတ္ခဲ့လွ်င္ေတာ့ ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးရန္ လိုအပ္လာၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမသန္းတင့္မ်ားကို ျပန္ေပးဆြဲသြားခဲ့ေသာသန္႔စင္ႏွင့္ ကိုဖိုးခ်မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးရန္ ဆႏၵ ျပင္းျပလ်က္ရွိသည္။
“သန္႔စင္ဆိုတဲ့လူကိုမ်ား ေတြ႔မိၾကေသးလား၊ ေတြ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာခဲ့ပါအံုးလို႔ ေျပာေပးပါဗ်ာ”
အခုတေလာ ဆိုင္မွာစာအုပ္လာငွားသည့္လူတိုင္းကို ကိုဖိုးခ်မ္းေျပာေနက်စကား။
“ဘယ္က သန္႔စင္လဲဗ်”
“ကၽြန္ေတာ္မရွိတဲ့အခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ့္အစား ဆိုင္လာလာထိုင္ေပးေနတဲ့လူေလ၊ အသားညိဳညိဳ၊ ပိန္ပိန္ပါးပါးနဲ႔ ျမသန္းတင့္နဲ႔လည္း နည္းနည္းဆင္တယ္ေလဗ်ာ”
“ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားဆိုင္မွာ စာအုပ္အၿမဲလာငွားေနက်ပဲ၊ ဒီဆိုင္မွာ ခင္ဗ်ားကလြဲၿပီး တျခားဘယ္သူထိုင္တာကိုမွ မေတြ႔ဖူးပါလားဗ်”
ထိုလူ၏ စကားေၾကာင့္ ကိုဖိုးခ်မ္း စဥ္းစားရၾကပ္သြား၏…။
*
သည္လိုဆို သန္႔စင္ဘယ္ေရာက္သြားခဲ့သလဲ…?
ခရီးလြန္ေန၍လား၊ က်န္းမာေရး ခ်ဳိ႕ယြင္းေန၍လား၊ မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္း တစ္ခုခုမ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား။ ကိုဖိုးခ်မ္း သန္႔စင္အေၾကာင္းေတြးမိလိုက္တိုင္း ပေဟဠိမ်ားျဖင့္သာ အဆံုးသတ္ေလ့ရွိသည္။ အေတြးမ်ား တင္းၾကပ္လာၿပီး အိပ္လို႔မေပ်ာ္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ ဖတ္ေနမိသည္။
စာရြက္မ်ားကိုလွန္ဖတ္ေနရင္းမွ ကိုဖိုးခ်မ္း၏မ်က္လံုးမ်ား တျဖည္းျဖည္း ေလးက်လာသည္။ ေကြးထားေသာ တံေတာင္ဆစ္က ေအာက္သို႔ေျပဆန္႔လာသည္ႏွင့္အတူ စာအုပ္ကိုထိန္းကိုင္ထားေသာ ကိုဖိုးခ်မ္း၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားမွာ လည္း တစ္စတစ္စ အားေလ်ာ့လာ၏…။
‘ဘုတ္’ ခနဲ အသံၾကားလိုက္ရသျဖင့္ ေမွးခနဲအိပ္ေပ်ာ္သြားရာမွ လန္႔ႏိုးလာသည္။ ကိုဖိုးခ်မ္း၏လက္ထဲမွ ဖတ္ လက္စစာအုပ္ ၾကမ္းေပၚသို႔ လြတ္က်သြားျခင္းျဖစ္၏။ အိပ္ရာမွမထဘဲ ခႏၶာကိုယ္ကို ခုတင္ေဘးသို႔ပြတ္ေရႊ႕လိုက္ ၿပီး ျပဳတ္က်သြားေသာစာအုပ္ကို လွမ္းေကာက္ယူလိုက္သည္။ ဤတြင္ အလြန္ရင္းႏွီးေနေသာ အထိအေတြ႔တစ္ခုႏွင့္အတူ ကိုဖိုးခ်မ္း၏လက္ထဲသို႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ပါလာ၏။ စာအုပ္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငိုက္မ်ဥ္းေနေသာ ကိုဖိုးခ်မ္း၏မ်က္လံုးမ်ား ခ်က္ခ်င္းပင္ ျပဴးထြက္သြား၏။
ကိုဖိုးခ်မ္း၏လက္ထဲမွာ ေႏြညမ်ား…။ ျမသန္းတင့္၏ ‘လြမ္းေမာခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ေႏြညမ်ား’ စာအုပ္။

လက္ထဲမွစာအုပ္ကို အလန္႔တၾကားလႊတ္ခ်လိုက္ၿပီး ခုတင္ေပၚမွ ေစြ႔ခနဲခုန္ဆင္းကာ ခုတင္ေအာက္ငံု႔ၾကည့္လိုက္ ေတာ့ စာအုပ္ေတြအထပ္လိုက္။ ဆြဲထုတ္ယူၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဖုန္အလိမ္းလိမ္းကပ္ေနသည့္ ျမသန္းတင့္ စာအုပ္ေတြ။ တိတိက်က်ဆိုရလွ်င္ ကိုဖိုးခ်မ္းဆိုင္၏ စာအုပ္ဆိုင္တံဆိပ္ရိုက္ႏွိပ္ထားေသာ ျမသန္းတင့္စာအုပ္မ်ားပင္။ စစ္ႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး၊ ေလလြင့္သူ၊ သုခၿမိဳ႕ေတာ္၊ မာယာဘံု စသည္ စသည္…။
            ခုတင္ေအာက္ကို သည္စာအုပ္ေတြ မည္သို႔ေရာက္ေနခဲ့ပါလိမ့္။
လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီးတစ္လက္ လွမ္းယူလိုက္ၿပီး ခုတင္ေအာက္ေမွာင္ထဲကို ထိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ စူးခနဲမီးေရာင္ထဲမွာ ရုတ္တရက္ ျမင္လိုက္ရသည္က ခုတင္ေထာင့္မွာ မွီလ်က္ေထာင္ထားေသာ ျမသန္းတင့္၏ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု…။

လင္းဇင္ေယာ္
IDEA, March, 2012

No comments:

Post a Comment